tag:blogger.com,1999:blog-40311422493037236182024-02-20T03:24:52.738-08:00szekto's Racing WorkshopJónás Ádámhttp://www.blogger.com/profile/01624963212689305510noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-4031142249303723618.post-61729491616436062332015-05-30T14:50:00.002-07:002015-05-30T14:50:17.017-07:00Nem csak az autóversenyzőké a világ?Elsőre kicsit megtévesztő lehet a cím, de ahogy szokták mondani, a látszat csal. Félreértés ne essék, minden tiszteletem az autóversenyzőké; amilyen élvezetes, annyira veszélyes és nehéz szakma. Jelen írásomban egy kicsit szeretnék jobban belemenni a GT Academy által tökéletesen megfogalmazott "virtual to reality" témába. Mert hogy elérkezett az ideje, hogy új vizet öntsünk abba a bizonyos pohárba.<br />
<br />
<a name='more'></a>Kétség sem fér hozzá, hogy kerültek ki a szimulátor elől olyan emberek, akik tényleg tehetségesek, és megérdemelten vannak jelenleg ott, ahol. Ugyanakkor nem szabad azt sem elfelejteni, hogy nem mindenkiben van meg az a plusz, amely ahhoz kellene, hogy autóversenyző legyen. Vagy azzá váljon.<br />
<br />
Nem lehet mindenki Michelisz Norbert, Kiss Norbert, Wéber Gábor vagy éppen (de hogy külföldi neveket is említsek) Lucas Ordonez, Jann Mardenborough, és még el lehetne sütni jó pár nevet ennél a mondatnál.<br />
<br />
Szolgáljon egy kis magyarázat a bejegyzésemhez, hogy ezt most itt így mind miért hoztam fel. Utóbbi időben egyre sűrűbben lehet találkozni különböző eseményekkel, ahova boldog-boldogtalan jelentkezhet, olyan címszóval, hogy nosza, gyere, és akár lehetsz autóversenyző is! Ez mind szép és jó, de...ott van az a de. És mindig is ott lesz. Nem az a célom, hogy lehúzzam ezeket az eseményeket, mert vannak bennük jó dolgok. Leginkább az, hogy egy ilyen volumenű rendezvény alkalmával "előmásznak" olyan emberek, akiknek esetleg ténylegesen van tehetségük, csak éppen mondjuk anyagiak terén nem állnak úgy, hogy kipróbálhassák magukat egy valós versenysorozatban. Egy szó, mint száz, én ennek a témának a szimulátoros oldalát szeretném kicsit jobban körbejárni. Mert hogy van neki. És elérkezett az idő, hogy kicsit kivesézzük.<br />
<br />
Bátorkodom feltenni a kérdést: miért akar mindenki autóversenyző lenni az elmúlt időszakban? Számomra kezd kísértetiesen hasonlítani ez a történet arra, mint amikor mindenki focista, színész, zenész, meg a fene se tudja még milyen divatvalami akar lenni.<br />
<br />
Tegyük fel azt a kérdést inkább: ha profi vagyok autószimulátorozásban, miért nem akarok esetleg profi autószimulátoros lenni? Miért akarok mindenáron 'profilt' váltani?<br />
<br />
És itt csatlakoztatnám be azt a személyes meglátásomat, hogy....megérett a szimulátorozás a profi eSporttá válásra!<br />
<br />
Miért ne? De most komolyan. Elvégre ott vannak hegyre-halomra a profi eSport tornák a LoL, DOTA, CS, Battlefield, COD játékokkal, amiket milliók izgulnak végig, néhány ezren személyesen, a többiek pedig a számítógépük előtt ülve. És ezekbe dollár százezrek, esetleg millió(k) forognak tornáról tornára. Ellenben nem sok valóságtartalma van ezeknek a játéknak, értsd, teljesen fantázia világára épülnek. (Oké, lehet a Battlefield és CS esetén vitatkozni ezzel, ott a fegyverek valós társaikról lettek mintázva.)<br />
<br />
Ha figyelembe vesszük, hogy mennyi ember követi figyelemmel az egyes autósport szériákat (különösképpen az F1-et, hiába kezd leáldozóban lenni a csillaga), vagy éppen a nevesebb futamokat (néhány példa: Le Mans-i 24 órás, V8 - Bathurst, Spa-i 24 órás, Indy500), akkor esetleg lehet rá esély, hogy ez emberek nagy érdeklődéssel követnének egy-egy virtuálisan megrendezett sorozatot vagy futamot is. Főleg télen lehetne ennek nagyobb biznisze, amikor a sorozatok zöme 'alszik', vagy éppen tesztel, addig a TV-ben lehetne közvetítés a szimulátoros futamokról. Elvégre ha megnézzük, egy-két nevesebb bajnokságban elég komoly és szoros harcok tudnak kialakulni - melyet az emberek pont hiányolnak az F1-ből...<br />
<br />
És ha már TV meg futam közvetítés...nem utolsósorban kiváló reklámfelületek lehetnének az autók, csakúgy, mint a valós társaik. Tehát adott esetben még lehet, hogy mindenki jól is járna?<br />
<br />
Én úgy látom a mostanság folyamatban lévő dolgok alapján, hogy jó esély van a fenti dolgok megvalósulására. Egyrészt köszönhető a GT Academy-nek is talán (meg a hasonló tehetségkutató sorozatoknak), másrészt pedig kezdenek az egyes versenysorozatok, illetve cégek vezetői is rájönni arra, hogy érdemes erre a területre is belépni. Kiváló példa rá az SRO és iRacing összefonódása. (Aki nem tudná, az SRO szervezi a Blancpain sorozatokat, és az iRacing-el kötött partnerségük eredményeként idén indult egy Blancpain sorozat iRacing-ben.) Külföldön egyébiránt már vannak olyan TV adók, ahol kezdenek megjelenni a szimulátoros futamok is, igaz, jelenleg még csak 1-1 összefoglaló erejéig.<br />
<br />
Meglátásom szerint elérkeztünk 2015-ben arra a szintre, hogy a szimulátorozás - amely meglehetősen közel áll már mind szoftvert, mint felszerelést tekintve - akár egy teljesen profi "sportággá" válhasson. Mostantól kezdve már csak az egyes szponzorokon, autógyártókon és szervezőkön múlnak a dolog, hogy meg fogja-e ütni az egész azt a szervezett és profi szintet, mint amelyet más eSport rendezvény már elért.Jónás Ádámhttp://www.blogger.com/profile/01624963212689305510noreply@blogger.com5tag:blogger.com,1999:blog-4031142249303723618.post-39918516290902025122014-10-31T17:59:00.002-07:002014-10-31T18:00:44.921-07:00Előre a jövőbe<div style="text-align: justify;">
Pontosan 23 nappal ezelőtt jelentettem meg a blogomon <a href="http://racing-workshop.blogspot.hu/2014/10/azok-boldog-szep-napok.html">egy bejegyzést</a>, amely mondhatjuk, hogy nagy port kavart a szimulátorosok körében. Most újabb bejegyzéssel jelentkezem - ezúttal kevésbé nyers stílussal talán.</div>
<div>
<a name='more'></a><div style="text-align: justify;">
<br />
A múltkori bejegyzés után elég vegyes visszajelzéseket kaptam. Volt, aki teljesen egyetértett velem, és szinte majdnem örült, hogy végre valaki le merte ezeket írni, volt, aki csak részben értett egyet a leírtakkal, de akadt olyan is, aki szinte egyáltalán nem. Nincs ezzel gond, ahányan vagyunk, annyiféleképpen látjuk a világot. És ez így is van rendjén.</div>
</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Jelen irományomnak nem a múltkori "sebek" (már akinek) feltépése a célja. Messze álljon tőlem az, hogy folytassam, hiszen akkor leírtam majdnem mindent, amit szerettem volna. Ezt most más ihlette meg részben, bár tény, hogy valamilyen szintén mégis kapcsolódik ahhoz a bejegyzéshez.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
No de akkor mégis mi állhat az egész hátterében? Nos, ennek hátterében egy beszélgetés, egy fórum hozzászólás és egy nemrégiben megtekintett videó áll.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Menjünk szépen sorjában. Előtte szeretném leszögezni azért, hogy széndékosan nem fogok sem bajnokságot, sem pedig személyeket megnevezni - ennek különösebb magyarázatot nem szeretnék szentelni, amint láttátok a múltkor, akkor sem írtam le konkrét neveket, mert nem az volt a cél, hogy bárkire is ujjal mutogassak.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Öt nappal a cikk megjelenése után zajlott le ez a beszélgetés, amiről most írni fogok. Annyit elárulhatok, hogy egy olyan személlyel folytattam ezt a beszélgetést, akit egyrészt tisztelek és nagyra tartok, másrészt pedig, adok is a szavára. Akkor szóba került a múltkori cikk nyers stílusa, illetve, hogy nem volt annyira építő jellegű. Részben szándékosan írtam olyan stílusban, amilyenben, mert konkrétan elegem lett, hogy bizonyos személyeknek hiába mondja el szépen az ember a baját, fittyet se hány rá, ki kisebb, ki nagyobb mértékben. A beszélgetés során még szóba került az is, hogy jobb lenne össze-, és nem széttartani, amivel maximálisan egyet is értek.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Aztán volt egy fórumbejegyzésem egy megjegyzés kapcsán, mely arról szólt, hogy kezd már a publikus szervereken lévő roncsderbiből elég lenni. Engedjétek meg, hogy a hozzászólásom ide vonatkozó részét most szó szerint idézzem:</div>
<div style="text-align: justify;">
<blockquote class="tr_bq">
<blockquote class="tr_bq">
<i>A roncsderbik elkerülhetőek lennének, ha bizonyos emberek megtanulnák végre, hogyha biztosan tudok autózni pl. 2:20-as időt, akkor nem a bizonytalan 2:19-re hajtok verseny közben sem. Én eddig csak public szerverekre mentem (főleg a MASZIM-ra, és GT2 & GT3 géposztállyal), de amit egyesek művelnek...az borzasztó!</i></blockquote>
<blockquote class="tr_bq">
<i>Sajnos elmondható, hogy túlságosan is kicserélődött a szimulátoros társaság, az AC-nek (is) hála, túl sok az olyan új ember, akinek kb. 0 online versenyzés tapasztalata van, és ez bizonyos manővereken erősen meglátszódik, még mindig. Ilyen pl., hogy Spa-ba, a rajt után a társaság fele akkor kezd el fékezni, mint amikor nincs előtte senki, és persze, hogy rögtön crash van már a La Source kellős közepén, vagy a másikat lökdösöm jobbra-balra (mert ugye a 10 méter pálya nem elég széles az előzéshez), féktávon a másikat használom fel segítségnek, és még sorolhatnám.</i></blockquote>
</blockquote>
Ezt talán ennyire pontosan nem fogalmaztam meg a jómúltkorában, de jelenleg a fent leírt dolgok elég nagy problémaforrás véleményem szerint, és sokszor talán a társaságok egységének megbontásához is vezethetnek az ilyen szituációkból adódó konfliktusok.<br />
<br />
Majd jött a héten egy videó a SimPit csapatától, egészen pontosan a jó öreg Shaun Cole-tól...és akkor állt össze a fejemben nagyon sok minden.<br />
<br />
Konkrétan az említett videó arról szólt, hogy Shaun Cole-t megkereste egy 18 éves dán srác, aki szeretne a világ legjobb szimulátorosainak táborához csatlakozni - csak a "bökkenő" az az egészben, hogy a srác még életében nem látott szimulátort, ergo teljesen a 0-ról kell felépítenie mindent. És miért szenzáció ez az egész? Számomra azért, mert ez volt az a pillanat, amikor összeállt a beszélgetésben elhangzott dolgok egy része, az általam leírt probléma és a videó tartalma....segíteni az utánpótlást!<br />
<br />
Talán nem tűnik olyan nagy ötletnek a dolog, de a jelenlegi állapotokat figyelembe véve ezzel talán némiképpen lehetne változtatni a dolgokon. Nagyon sok új arc van a közösségben, akik eddig vagy más, egyszerűbb szoftvereken szocializálódtak, vagy pedig teljesen újak autós játékok/szimulátorok terén, és szükségek lenne ilyen jellegű segítségre.<br />
<br />
Itt nem ér véget viszont a történet. Gondolkodtam még, hogyan lehetne még a pályán történő incidenseket csökkenteni, és hogy például egy ligafutam tényleg magáról a versenyzés miatt legyen emlékezetes mindenki számára, nem pedig a futamon történt felesleges incidensek miatt. Nos, az alábbi rendszer szigorúan csak ligáknál működhet, és az is akkor, ha összefog a társaság.<br />
<br />
<b><u>Alapelv:</u></b> egy licensz-rendszer létrehozása. Mi értelme ennek? A szimulátoros közösség mint említettem, nincs olyan nagy, mint pl. egy BF vagy WoW közösség, így megeshet, hogy egy versenyző több bajnokságban is megfordul. Kimondhatjuk bátran, hogy ebből következően egy-egy versenyző távolmaradása az adott futamtól fájdalmas az adott bajnokság szervezőinek; mert nincs 120 ember ligánként, és általában egy bajnoki során a fele társaság lemorzsolódik, ki ilyen, ki olyan okok miatt. Sokszor ez a lemorzsolódás a futamokon történő balesetek/incidensek, és a nem megfelelő versenyzői magatartások miatt történik. Ennek megfékezésére jutott az eszembe a már leírt licensz-rendszer, mely részben hasonló, mint az iRacing rendszere. Amiben hasonlítana, az az, hogy meghatározott bajnokságokban csak ilyen licensz ellenében lehetne indulni, mely egyben azt jelentené, hogy az illető megfelel a közösségi normáknak, illetve a versenypályán is megfelelő viselkedést tud tanúsítani: tudja, hogy mi a teendő adott zászló esetén, tudja, hogy kell szabályosan a pályán menni, előzni, védekezni, és még lehetne hosszasan sorolni. Ezzel el lehetne érni véleményem szerint, hogy a nagy bajnokságok tényleg csak a szoros versenyekről szóljanak, és nem pedig az óvás topikokról. Mindemellett ez a licensz-rendszer bizonyos emberek számára figyelmeztető szándékú is lehet, mert így mindenki kétszer meggondolja, hogy csináljon-e meggondolatlan és felesleges manővert, hiszen a licensz miatt lekövethető lenne úgymond a versenyző "előélete", azaz korábbi bajnokságai során mely ligákban milyen galibákat csinált, mennyire volt gond vele.<br />
<br />
Ez a fenti dolog még erősen csak elméleti szinten mocorog a fejemben, konkrét megvalósítási módozatot még én se tudtam ez idáig kitalálni, így ezt amolyan gondolatébresztő jelleggel írtam le, s osztom meg Veletek - mert úgy gondolom, ez már építő jellegű lehet, ha sikerül jól kidolgozni a későbbiekben.<br />
<br />
És akkor egy kicsit vissza a videóhoz, és az utánpótlás képzéshez...Emlékszem, hogy annak idején, amikor komolyabban elkezdtem szimulátorozni, mennyire nehéz dolgom volt, hogy mindent magamtól kellett kitapasztalni, legyen szó akár beállításokról, vagy éppen vezetéstechnikáról. A jövőben tervezem, hogy az elmúlt 7 év során szerzett tapasztalatomat megpróbálom a nagyvilággal megosztani; és remélem, hogy ezzel a közösség új tagjait ezzel hozzátudom segíteni a tanuláshoz. Nem titkolt célom, hogy a szervezett publikus szervereken is legyen legalább akkora rend és fair play, mint egy ligafutamon. Én ennek szellemében szeretném majd átadni tudásom legjavát.<br />
<br />
Utólag is elnézést kérek mindenkitől, hogy megint ennyire hosszúra húzódott a mondandóm, de úgy éreztem, hogy szükséges, ha ismét leírom az ok-okozatokat, mert így teljes a történet.<br />
<br />
Zárásként szeretnék megosztani egy videót, amolyan motivációs jelleggel, hogy miért is ülök le időről-időre a szimulátor elé.<br />
<br />
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
<iframe allowfullscreen='allowfullscreen' webkitallowfullscreen='webkitallowfullscreen' mozallowfullscreen='mozallowfullscreen' width='320' height='266' src='https://www.youtube.com/embed/GGyLszFDoCo?feature=player_embedded' frameborder='0'></iframe></div>
<br />
Találkozunk a versenypályán!</div>
Jónás Ádámhttp://www.blogger.com/profile/01624963212689305510noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4031142249303723618.post-62678379723694552082014-10-08T15:33:00.000-07:002014-10-09T14:12:26.778-07:00Azok a boldog szép napok...<div style="text-align: justify;">
Megmondom őszintén, hogy sokáig gondolkodtam azon, hogy mi legyen ennek a bejegyzésnek a címe - hosszas töprengés után végül a fentire jutottam. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen közismert idézetet fogok adni az egésznek - mint ahogy azt sem, hogy ez a bejegyzés valaha is meg fog megjelenni. Mégis miről van szó?<br />
<br />
<a name='more'></a></div>
<div style="text-align: justify;">
Mielőtt bárki is belemélyedne az egészbe, majd elkezdene kombinálni, szeretném külön kiemelni és kihangsúlyozni, hogy az alábbi írás teljesen <b><u><i>SAJÁT gondolatok</i></u></b> alapján jött létre, <i><u><b>nem pedig mások</b></u></i> és/vagy valamely közösség gondolatai fogalmazódtak meg alant.<br />
<br />
Nos, hol is kezdjem a történetet? Talán kezdem az egészet az alapoktól. Pontosabban, az egész online versenyzés alapjaitól, az én szemszögemből. 2007. januárjában kezdtem el úgymond komolyabban szimulátorozni interneten. Kezdetben a nagysikerű F1 2002-vel, mígnem rátaláltam a különféle szezonokra - ezek azonban már ugye F1 Challenge alapúak voltak. Első ilyen volt a Sompir-féle F1CT 2007, majd jött a Ralph Hummerich nevével fémjelzett RH 2005. Végül pedig egyszer csak megjelent a Seth nevével fémjelzett 2007-es mod; és talán itt volt az a pont, amikor minden komolyabbra fordult. Elkezdtem netes bajnokságban is részt fenni, nem csak nyílt szerver körözgettem immár. Azonban a bejegyzésnek döntő alapja lesz az itteni időszak is. (Akit nem érdekel a hosszas bevezetés, az ugorjon a vastagon szedett és aláhúzott "Mi a helyzet akkor?" részhez, bár ajánlom az előtte lévő sorokat is elolvasni azért...)</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
2007-2008 környékén a szimulátoros világ nem tűnt olyan nagynak, mint most, viszont amilyen kicsi volt, olyan lelkes! Értem ez alatt, ha felmentünk szerverekre, akkor tényleg a versenyzésről szólt döntően minden, bár szó se róla, voltak kirívó esetek ekkoriban is. (Tetszik vagy sem, ezt sosem lehet elkerülni.) Rengeteg liga volt, némely liga alig pár fővel futott - akárcsak abban a bajnokságban sem voltunk sokan, amelyikben indultam, mindössze 10-12 körül volt a létszám futamonként, de mégis mindenki mindig nagy kedvvel és örömmel jött el a futamokra. Szó se róla, voltak, vannak, és lesznek is konfliktusok, mint ahogy akkoriban is voltak.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Aztán jött 2008. március, beneveztem az ország egyik legnagyobb bajnokságába, nevezetesen az F1CK-ba, mely addigra már az rFactor-ra való átállás miatt (is) nevet változtatott, és lett belőle PilotesOnline. Nagy létszámú mezőny volt, nagy nevekkel, és ment a nagy rivalizálás az "nagytesóval" - azaz az RFT-vel. Emlékszem, sokszor még azon ment a vita, hogy melyik a jobb, mert a PilotesOnline-ba mindig szorosak voltak a futamok, RFT-be pedig egy élmenő miatt meglehetősen unalmas, bár kétség se fér hozzá, hogy ez nem az ő hibája volt, hogy alapvetően gyors volt az illető. Térjünk vissza az eredeti vezérfonalhoz: nagy létszámú futam, izgalmas csaták. És ez minek volt köszönhető? Talán részben annak, hogy aki tényleg versenyezni szeretett volna, az annyira komolyan gondolta a dolgot, hogy fel is készült rá rendesen, vagy legalábbis, próbált úgy tenni, és a másik szórakozását nem taccsra vágni. Másik döntő faktor pedig: kevés volt a <u style="font-weight: bold;">jól megszervezett</u> (jegyezzük meg, később kulcs kifejezés lesz ez) liga, ebből adódóan, aki már ilyen helyre jelentkezett, vagy vett részt, az kellőképp komolyan gondolta a dolgot.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Most kicsit ugrok az időben. 2009-ben csatlakoztam az ország egyik, ha nem a legnagyobb bajnokságához - nevezetesen a VirtualSimRacing-hez (továbbiakban VSR). Miért? Nos, ennek több oka is volt, de talán a legfőbb oka az, hogy itt találtam az országban egyedül olyan túraautós bajnokságot, amely megfelelt az akkori szájízemnek. Mindemellett persze érdekelt maga a túraautózás is már 2007 óta; anno PilotesOnline-ba is próbálkoztunk egy WTCC bajnokival, több-kevesebb (de inkább kevesebb) sikerrel. Így úgy láttam jónak, ha felhagyok ilyen irányú próbálkozásaimmal, és inkább csatlakozok egy olyan társasághoz, akik már stabilan megvannak létszámban, a szervezés is megfelelően komoly, és mindemellett már a programot is jól ismerik. Ja, és nem mellesleg nem csak a bajnokság érdekelte őket, hanem a szórakoztató futamok is (á lá fun futamok).</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Sajnos nem tudtam olyan szinten részt venni a bajnokságokba, ahogyan szerettem volna; ez főleg a tanulmányaimnak volt köszönhető. Amikor indultam futamokon, voltak olyan helyzetek, amikor tényleg, még én is csináltam hülyeségeket; ugyanakkor ennek ellenére is befogadott nagyon szépen a társaság, mondhatom azt a közhelyet is, hogy: itt otthon éreztem magam. És miért? Mert az egész társaság baráti jellegű volt, értem ez alatt, hogy csak egy bizonyos határig vették komolyan a dolgokat, és nem tovább. Nem volt gyűlölködés amiatt, hogyha valaki a másikat picit meglökte, az meg vesztett egy kis időt és/vagy pozíciót a pályán. Futam után értelmes ember módjára leültek, megbeszéltek, bocsánatot kértek egymástól, és a többi. Ha kellett, akár segítettek is egymásnak pl. autóbeállítások terén. Emlékszem, én is mennyi autóbeállítást kaptam...de mennyit is adtam szintén később.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
2011-re úgy döntöttem, hogy végre jó lenne egy teljes szezont futni. Végül sikerült is; azt hiszem, elmondhatom, hogy volt itt minden: hullámvölgy, csúcs, konfliktus, és a többi. Voltak ott is azért rizikós dolgok; 3 évvel később viszont már nem is tűnik olyan vészesnek azonban az egész. És ha már itt tartunk: addigra az egyik legjobb bajnoksággá nőtte ki magát az egész az országban, fej-fej mellett futott az ország másik bajnokságával, a GTR-Masters-el.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
No de miért írtam le ezen élményeimet ilyen hosszasan? 2011. után megint jött nekem egy elég hosszú szünet, szintén a tanulmányaim miatt, mely szünet most egészen 2014-ig tartott. És amit mostanság tapasztalok, az megmondom mi: siralmas! Értitek: SIRALMAS!</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Mégis miért mondom mindezt? És mi változott meg? Utóbbira válaszolva: sajnos nagyon sok minden, és egyáltalán nem a pozitív irányba...</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Mesélek egy történetet: valamikor 2010. tájékán rájöttem, hogy nem teljesen jó ez a bajnokságok közötti túlzott rivalizálás, köpködés, ami ment időnként. Ezért kitaláltam, hogy lehetne egy olyan eseményt vagy eseménysorozatot szervezni, amely által ezek a bajnokságok ha nem is békélnek meg teljesen egymással, de legalább ez a feszültség valamilyen szinten oldódik. És felhívnám a figyelmet arra, hogy meglévő bajnokságokról beszélünk! Magyarországon ekkor három ilyen bajnokság volt: a VSR, a GTR-Masters és a HROC, akik RACE 07-et használtak. A három közül a HROC volt a legfrissebb; azt hiszem, ők talán akkor alig 1 vagy 1,5 éve működtek, de már szervezett keretek között. Lezavartuk az első eseményt, egyesek kétkedve fogadták - ugyanakkor ahogy telt az idő, kezdett mindenki rájönni, hogy ez nem is olyan rossz. Félreértés ne essék, nem magamat akarom ezzel fényezni, hogy milyen jó dolgokat tudok kitalálni.<br />
<br />
Mi is volt ennek a pontos célja még? Az egyes bajnokságok "összebarátkoztatása" mellett az, hogy mivel más szoftverhez viszonyítva viszonylag kis létszámú volt a magyar közösség, tartson össze a három liga. Ezalatt értem azt, hogy a futamok időpontjait úgy tűzzük ki, hogy ne ütközzenek egymással, részben ezzel elérve azt is, hogy akik akarnak, akár több helyen is tudjanak indulni - mert volt több ilyen ember is, aki indult Masters-be, de szeretett volna a VSR-be indulni, vagy fordítva, vagy éppen a HROC-be, vagy a HROC-ból akart szintén átmenni valamelyik másikba. És működött ez is a végén! Én meg őszintén szólva, örültem az egésznek, mert sok jó embert ismertem meg mindegyik társaságból, és úgy gondoltam, egy elég értékes társaság ez; márpedig versenyzés szempontjából sem mindegy, hogy kikkel versenyzel hétről hétre, hónapról hónapra, vagy akár évről évre.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Vissza 2013. végére, ekkor kezdtem "feléledni" téli álmomból. Majd rögtön érdekes dolgokkal találtam magam szemben. Nevezetesen egy új eseménysorozattal, mely kísértetiesen hasonlított arra, amit korábban én is kezdeményeztem, azonban már nem 3, hanem 4 ligát foglalt magába. Néztem is, hogy mivan?! Lemaradtam volna valamiről? Nos, igen! Sajnos. Vagy szerencsére? Ezt én magam sem tudom...</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Majd utána néztem, hogy mégis mi folyik itt. Kiderült, hogy én nem is tudom, milyen szót használjak erre...talán azt, hogy verbuválódott (?) egy új "bajnokság", amelyben, mint kiderült, csak "igazi pilóták" mennek. Na de ne szaladjunk ennyire előre, nem eszik olyan forrón azt a kását.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Szóval itt ez az új liga, oké...gondoltam, biztos abba az időszakba jött ez létre, amíg inaktív voltam, tehát 2011 és 2013 között...biztosan letettek valamit az asztalra, ha be akarnak szállni a buliba. És nem! Kiderült, hogy alig fél éve SEM jött létre a társaság, és ők, ismétlem, ŐK "találták ki" ezt az új eseménysorozatot - mondanom sem kell, miért...hát persze, hogy azért.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
A ligák közötti péniszméregetésre (csak hogy egyik kedves ismerősömet idézzem, aki bár csúnyábban kifejezve, de ezt a szót használta rá) véresre gyakorolták magukat, persze, hogy a többiek csúnyán kikaptak. Majd jött ez a nyár, meg jött ez az "igazi pilótás" történet....gondolom megnőtt az arcuk a tavasz folyamán. Csak nem értem, hogy mire. Mert, hogy a szememben semmit, még egyszer mondom, SEMMIT nem tettek le az asztalra, az is biztos. Ennek fényében pedig, elég pofátlanságnak és nagyképűségnek tartom, hogy ilyen módon fikáznak le más, jóval nagyobb nevű bajnokságokat/társulatokat, mindezt anélkül, hogy bárminek is utána néztek volna.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Igazából most nem is ezzel a bagázzsal van már bajom, mondhatnám azt, hogy már beletörődtem az egészbe, megdöglött a remény halam, az új kedvenc állatom a sz.r.k rája, szóval ez a cikk sem miattuk/értük íródott. Csak ez egy nagyon jó (és kellően hosszú, bocsiii) felvezető volt a tényleges mondandómhoz - mert különben az alábbi mondandómat olvasván már mindenki az 5. sor elolvasása után elküldene a bús halál f*szára.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
<b><u>Mi is a helyzet akkor?</u></b></div>
<div style="text-align: justify;">
<b><u><br /></u></b></div>
<div style="text-align: justify;">
Az, hogy most jött el az az idő, amikor mint egy "régi" bútordarab (a magam 23 évével) azt mondjam, hogy elég volt!</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Láttam/megéltem már sok mindent a szimulátorozás világában, de ez már időnként kezd nekem is sok(k) lenni. Gyerekek, ez már komolyan vicc, amit egyesek művelnek! És elég nagy gáz is egyben. Nagyon nagy!<br />
<br />
Ha valaki szervez valamit, próbálna a közösség érdekében cselekedni, egyből lefikázzák, elküldik melegebb éghajlatra, az anyjába, stb. És olyan alapvető piti f*szságokért, hogy az már valami hihetetlen. Komolyan, mi volt ez, amit a PSRL WEC-ben is műveltek egyes emberek?! Minden sz*rért próbáltok valaki felelőst találni, csak éppen a saját házatok táján nem néztek körül (akinek nem inge, nem veszi magára, de remélem, hogy tudják az illetők, kinek címezte ezt most éppen). Máshol is vannak, voltak, lesznek szervezésbeli hiányosságok; ennek azonban nem az a módja, hogy hagyom, nem szólok, majd utólag megmondom a tutit.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Mint ahogy az sem tuti, hogyha valamelyik liga vezetőjével egyeztetek egy dolog iránt, önzetlenül felvágom a bannerjüket a futam plakátjára, megbeszéljük, hogy a tesztfutamokat közösen szervezzük - majd jön az ember háta mögötti szervezés....</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
És mindemellett, már a versenypályán is meglátszik, hogy mennyit változott ez az egész világ! Amennyi kilökést láttam/hallottam mostanában így közvetítések alkalmával, az valami elképesztően siralmas. Emberek úgy mennek el bajnoki futamokra, hogy nem ismerik rendesen se az autó, se a pálya, de ami a legnagyobb probléma, hogy a saját határaikat sem. És itt ez utóbbi a leges legnagyobb probléma!<br />
<br />
Emberek, értem én, hogy bizonyos bajnokságokban már vannak komolyabb nyeremények, de kérdem én, mi számít Nektek jobban: az, hogy hétről-hétre jót szórakozzatok, vagy az, hogy mindenáron azt a nyamvadt nyereményt megnyerjétek? És mégis milyen áron? Mert ez sem mindegy ám. Így, ahogy csináljátok: nem, nem és nem! Ilyen áron inkább ne!</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Régebben is voltak olyan emberek, akit/akiket le akartunk győzni a virtuális versenypályán, de nem úgy, hogy azzal a mezőny többi felét ostorozzuk a hülyeségünk miatt. Mire is gondolok? Például túraautó esetén, ha elcseszem az 1. futamot, és a mezőny végéből kell visszaevickélnem az elejére...Bizonyos emberek előjogokat keresnek majdhogynem, hogy ő gyorsabb sokkal, akkor neki egyből az első adandó alkalommal el kell mennie mellette...NEM! Gyerekek, ez így nem versenyzés! A versenyzés nem attól szép, hogy amint van egy fél méternyi helyem, bevágódom, aztán nosza', majd a másik odébb ugrik. Mint ahogy az sem versenyzés, hogy az autóm típusa miatt további jogokat keresek magamnak (meg kifogásokat).</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Jajj, és ami még eszembe jutott: csapatszellem? Vagy ez a fogalom már kezd elavulni? Vagy már nem is létezik? Ja persze, hát én mindenképp' nyerni akarok, akkor le van tojva, a csapattársamat is kilököm, ha a helyzet azt kívánja meg.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
<b><i>Térjünk át általános dolgokra, ami nekem még nagyon szúrja a szemem.....</i></b></div>
<div style="text-align: justify;">
<b><i><br /></i></b></div>
<div style="text-align: justify;">
Régen, amikor elkezdtem szimulátorozni, volt egy olyan trend, hogy az adott játék minél jobban közelítse meg a valóságot. Azonban úgy látom, mára már ez is kezd kihalni! Oké, nem vagyok én ellene ezeknek a simcade cuccoknak, mert fun futamokhoz teljesen tökéletesen, de még azt mondom, hogy bajnokságokhoz is. Viszont olyat állítani, hogy egy rF2 azért sz*r, mert nehéz, ami pedig azért nehéz, mert egyre közelebb van vezetési élményt tekintve a valósághoz....ugyanmár! Komolyan ez az indok? Mert nehéz, és ezért sz*r? Ja, meg a kedvencem: nincs kedvem vele eltölteni órákat! Oké. De akkor a simcade cuccokba mégis miért tolnak bele az ilyenek órákat? Én úgy gondolnám, hogy aki rF2-re nem hajlandó kellő időt áldozni, az valószínűleg azért használ egyszerűbb programokat, mert gyors szórakozásra vágyik. Lehet, hogy már csak a szőlő savanyú nekem, de na...</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
És ha már a programok, maradjunk az rF2-nél: tucat számra hallom, hogy "ha lesz bajnokság, akkor jövök, de amúgy addig nem veszem meg". Most komolyan?! Teszt? Fun? Ilyenről hallottak már egyesek? Legnagyobb probléma, hogy az emberek 90%-a van ezzel most így: de kérdem én, ki az a hülye, aki így blintre kiír egy bajnokit ezzel a szoftverrel például?</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Nagyon nem jó fele halad ez az egész...és most főleg a társasággal vannak gondjaim, az, hogy melyik szoftver kerül előtérbe, az már csak sokadlagos kérdés. De a társaság hozzáállása egyszerűen abnormális lassan, jobb szó nincs rá.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Akik olvassák ezen irományomat, és valamelyik pontban magukra ismernek, azoknak üzenném, hogy gondolkodjanak el a fent leírtakon. Mert hiába a profibbnál profibb szervezés, hiába a rengeteg munka, amit a ligavezetők beleölnek a szabadidejükből az egészbe, kezd szépen lassan egy bajnoki futam is egy NYÍLT SZERVERRE hasonlítani.</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
Zárásképp pedig engedjétek meg, hogy visszatérjek a bejegyzés címéhez egy kicsit. Ezt egészen pontosan az fogja megérteni, aki régóta ismer, esetleg még annak idején versenyzett velem együtt. Tehát úgy kezdtem, hogy:</div>
<div style="text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="text-align: justify;">
"Azok a boldog szép napok...":</div>
<div style="text-align: justify;">
- amikor egy kanyarba hárman mentünk be, és nem azon kellett aggódnom, hogy ki fognak-e lökni, hanem a kanyarból kijövet kigyorsítás során tudok-e előzni</div>
<div style="text-align: justify;">
- amikor egész futamon át üldöztük egymást</div>
<div style="text-align: justify;">
- amikor versenytársaimmal 240-es féktávokat vettünk, egymástól centikre, baleset okozása nélkül<br />
- amikor még egymás lökhárítóján is tudtunk versenyezni, szintén balesetek nélkül<br />
- és amikor nem az eredmény, hanem a részvétel és társaság volt az elsődleges</div>
Jónás Ádámhttp://www.blogger.com/profile/01624963212689305510noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4031142249303723618.post-50548634989897256722012-12-31T16:31:00.002-08:002013-01-01T03:22:14.417-08:00Happy New Year!Welcome in 2013! I wish for everybody a Happy & Successful New Year! :)<br />
<br />
<a name='more'></a><br />
I haven't written for a long time, so I try to implement this.<br />
<br />
First of all, I would like to summarize 2012, from simracing's perspective. In the beginning of the year, we are able to try the beta version of rFactor 2, for which everybody was waiting for a long time! The first few releases weren't the best, but it's still in beta phase, and it's still improving, so it's getting better and better from build to build. Besides this, we saw the WSGT2 modification as well in work - which, I have to say, it will be very coool! Wasn't rF2 the only simulator which published (only if it is a beta software), but we are able to buy & try the GameStockCar's 2012 series, which physics still have a great sense. And, of course, we got a lof of informations & previews of Assetto Corsa from Kunos Simulazioni, which will be released in the first part of 2013. While Kunos gave us a lot of infos & pictures of there upcoming game, SimBin gave us the chance to try & be a beta tester of their upcoming game called RaceRoom: Racing Experience, which, I have to say, a little bit disappointment for me, after those stuff they told & showed us earlier.<br />
<br />
And, to say a little bit of myself, and my/my team's work. We reworked the WTCC 2011 mod, did some new things in the physics, corrected the models with the latest stuff, and, of course, we painted the latest skins for them - as well as in high-resolution and in normal resolution. In May, unfortunately, I made a silly mistake - I deleted the mod, because I thought it's have a very wrong sense. But you, dear Simracers, still loved the mod, gave me positive feedbacks with its mistakes - and that's what made to continue this project, and keep a great fun for you! So, in the end of October, I decided to continue the project - but, as you know, I will not just include the 2011 season, as well as 2012 & 2013 seasons, with every cars, drivers, skins. etc. And, here's some new informations about the mod: it now looks like we will have a Ford Focus model, but it's chance is still very low, only about 10%, it's depending on a lot of things.<br />
<br />
This is only the beginning! Now, the question is justifiable: what else will come in the future from szekto's Racing Workshop?<br />
<br />
Well, one thing is in connection with my studies, and yes, it's a (race) car. But, unfortunately, I can't tell you anything else of it, let it be mysterious for you. :)<br />
<br />
Is there anything else which will come? Yes, for sure! And it's a little bit surprise for you. However I still don't know which game/ game engine shall I use, but my old dream is to make a real GT modification, with the same sense of GTR2. Still don't know which cars/series should I do, but my idea is to make something special. Well, the results, hope you will see soon... ;)<br />
<br />
I would like to wish for you once again a Happy New Year, and thank you for your support in the last year!Jónás Ádámhttp://www.blogger.com/profile/01624963212689305510noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4031142249303723618.post-16613811859681294982012-12-02T13:26:00.001-08:002012-12-02T13:26:01.621-08:00Looking for beta-testersHi!<br /><br />I'm looking for some guys who want to help to me with some beta-testing.<br /><br />If you meet with the following requirements, don't hesitate to apply for this 'job':<br />
- at least 3 years experience at online simracing<br />
- have the RACE 07/RACE On/STCC 1/STCC 2 games<br />
- at least 17 years old<br />
- advantage, if you have some good results from leagues, and/or you've ever driven a real race car<br />
<br />
I'm waiting for the applications to the following e-mail address: hf1tl.admin@gmail.com<br />
<br />
You're e-mail should contain your full name, your age, your e-mail address and some introduction which contains the following requirements, what you've read above.Jónás Ádámhttp://www.blogger.com/profile/01624963212689305510noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4031142249303723618.post-41270092807162203272012-11-29T13:38:00.004-08:002012-11-29T13:38:49.720-08:00Back in business...Hello!<br /><br />Yesterday I started to work on the new mod's basics. As I mentioned, I will re-work the engine physics - so I have started to work on the BMW's engine. Until that, I used a specific program which called 'Physics Editor' (which is a very useful program by the way!), but, just because I will have some project in the future, which will need some templates, I did an Excel-chart for this. Now, I just thinking on, how detailed should I do the engine physics - now I use 500 RPM steps, but this will probably be changed, depending on how much time and what kind of mood I will have. :) :P<br /><br />That's all for today, maybe (maybe - call me maybe, lol) I will post the graphs of the 320TC's engine.<br /><br />See you later!Jónás Ádámhttp://www.blogger.com/profile/01624963212689305510noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4031142249303723618.post-72601100434865910712012-11-24T15:49:00.000-08:002012-11-24T15:49:24.032-08:00Dear Visitor!<br /><br />First of all, I would like to thank you for visiting my blog! In this blog, you can read and get informations about my modifications for different types of racing games/simulators like rFactor, rFactor 2, RACE 07. Under developement, my keyword is the 'get real': I try to make my mods as real as it's possible, and I will release quality works.<br />
<br />
My current project is the WTCC series for RACE 07: especially the 2011-2012-2013 seasons. In this project, I will use my WTCC 2011 V2 modification as a base, and it will developed further. Under the developement, beside the engines I would like to re-work the tyre physics & behaviour as well.<br />
<br />
That's all about what you have to know about my workshop, hope that you will visit my blog so often.<br />
<br />See you next time!Jónás Ádámhttp://www.blogger.com/profile/01624963212689305510noreply@blogger.com0