2014. október 31., péntek

Előre a jövőbe

Pontosan 23 nappal ezelőtt jelentettem meg a blogomon egy bejegyzést, amely mondhatjuk, hogy nagy port kavart a szimulátorosok körében. Most újabb bejegyzéssel jelentkezem - ezúttal kevésbé nyers stílussal talán.

A múltkori bejegyzés után elég vegyes visszajelzéseket kaptam. Volt, aki teljesen egyetértett velem, és szinte majdnem örült, hogy végre valaki le merte ezeket írni, volt, aki csak részben értett egyet a leírtakkal, de akadt olyan is, aki szinte egyáltalán nem. Nincs ezzel gond, ahányan vagyunk, annyiféleképpen látjuk a világot. És ez így is van rendjén.

Jelen irományomnak nem a múltkori "sebek" (már akinek) feltépése a célja. Messze álljon tőlem az, hogy folytassam, hiszen akkor leírtam majdnem mindent, amit szerettem volna. Ezt most más ihlette meg részben, bár tény, hogy valamilyen szintén mégis kapcsolódik ahhoz a bejegyzéshez.

No de akkor mégis mi állhat az egész hátterében? Nos, ennek hátterében egy beszélgetés, egy fórum hozzászólás és egy nemrégiben megtekintett videó áll.

Menjünk szépen sorjában. Előtte szeretném leszögezni azért, hogy széndékosan nem fogok sem bajnokságot, sem pedig személyeket megnevezni - ennek különösebb magyarázatot nem szeretnék szentelni, amint láttátok a múltkor, akkor sem írtam le konkrét neveket, mert nem az volt a cél, hogy bárkire is ujjal mutogassak.

Öt nappal a cikk megjelenése után zajlott le ez a beszélgetés, amiről most írni fogok. Annyit elárulhatok, hogy egy olyan személlyel folytattam ezt a beszélgetést, akit egyrészt tisztelek és nagyra tartok, másrészt pedig, adok is a szavára. Akkor szóba került a múltkori cikk nyers stílusa, illetve, hogy nem volt annyira építő jellegű. Részben szándékosan írtam olyan stílusban, amilyenben, mert konkrétan elegem lett, hogy bizonyos személyeknek hiába mondja el szépen az ember a baját, fittyet se hány rá, ki kisebb, ki nagyobb mértékben. A beszélgetés során még szóba került az is, hogy jobb lenne össze-, és nem széttartani, amivel maximálisan egyet is értek.

Aztán volt egy fórumbejegyzésem egy megjegyzés kapcsán, mely arról szólt, hogy kezd már a publikus szervereken lévő roncsderbiből elég lenni. Engedjétek meg, hogy a hozzászólásom ide vonatkozó részét most szó szerint idézzem:
A roncsderbik elkerülhetőek lennének, ha bizonyos emberek megtanulnák végre, hogyha biztosan tudok autózni pl. 2:20-as időt, akkor nem a bizonytalan 2:19-re hajtok verseny közben sem. Én eddig csak public szerverekre mentem (főleg a MASZIM-ra, és GT2 & GT3 géposztállyal), de amit egyesek művelnek...az borzasztó!
Sajnos elmondható, hogy túlságosan is kicserélődött a szimulátoros társaság, az AC-nek (is) hála, túl sok az olyan új ember, akinek kb. 0 online versenyzés tapasztalata van, és ez bizonyos manővereken erősen meglátszódik, még mindig. Ilyen pl., hogy Spa-ba, a rajt után a társaság fele akkor kezd el fékezni, mint amikor nincs előtte senki, és persze, hogy rögtön crash van már a La Source kellős közepén, vagy a másikat lökdösöm jobbra-balra (mert ugye a 10 méter pálya nem elég széles az előzéshez), féktávon a másikat használom fel segítségnek, és még sorolhatnám.
 Ezt talán ennyire pontosan nem fogalmaztam meg a jómúltkorában, de jelenleg a fent leírt dolgok elég nagy problémaforrás véleményem szerint, és sokszor talán a társaságok egységének megbontásához is vezethetnek az ilyen szituációkból adódó konfliktusok.

Majd jött a héten egy videó a SimPit csapatától, egészen pontosan a jó öreg Shaun Cole-tól...és akkor állt össze a fejemben nagyon sok minden.

Konkrétan az említett videó arról szólt, hogy Shaun Cole-t megkereste egy 18 éves dán srác, aki szeretne a világ legjobb szimulátorosainak táborához csatlakozni - csak a "bökkenő" az az egészben, hogy a srác még életében nem látott szimulátort, ergo teljesen a 0-ról kell felépítenie mindent. És miért szenzáció ez az egész? Számomra azért, mert ez volt az a pillanat, amikor összeállt a beszélgetésben elhangzott dolgok egy része, az általam leírt probléma és a videó tartalma....segíteni az utánpótlást!

Talán nem tűnik olyan nagy ötletnek a dolog, de a jelenlegi állapotokat figyelembe véve ezzel talán némiképpen lehetne változtatni a dolgokon. Nagyon sok új arc van a közösségben, akik eddig vagy más, egyszerűbb szoftvereken szocializálódtak, vagy pedig teljesen újak autós játékok/szimulátorok terén, és szükségek lenne ilyen jellegű segítségre.

Itt nem ér véget viszont a történet. Gondolkodtam még, hogyan lehetne még a pályán történő incidenseket csökkenteni, és hogy például egy ligafutam tényleg magáról a versenyzés miatt legyen emlékezetes mindenki számára, nem pedig a futamon történt felesleges incidensek miatt. Nos, az alábbi rendszer szigorúan csak ligáknál működhet, és az is akkor, ha összefog a társaság.

Alapelv: egy licensz-rendszer létrehozása. Mi értelme ennek? A szimulátoros közösség mint említettem, nincs olyan nagy, mint pl. egy BF vagy WoW közösség, így megeshet, hogy egy versenyző több bajnokságban is megfordul. Kimondhatjuk bátran, hogy ebből következően egy-egy versenyző távolmaradása az adott futamtól fájdalmas az adott bajnokság szervezőinek; mert nincs 120 ember ligánként, és általában egy bajnoki során a fele társaság lemorzsolódik, ki ilyen, ki olyan okok miatt. Sokszor ez a lemorzsolódás a futamokon történő balesetek/incidensek, és a nem megfelelő versenyzői magatartások miatt történik. Ennek megfékezésére jutott az eszembe a már leírt licensz-rendszer, mely részben hasonló, mint az iRacing rendszere. Amiben hasonlítana, az az, hogy meghatározott bajnokságokban csak ilyen licensz ellenében lehetne indulni, mely egyben azt jelentené, hogy az illető megfelel a közösségi normáknak, illetve a versenypályán is megfelelő viselkedést tud tanúsítani: tudja, hogy mi a teendő adott zászló esetén, tudja, hogy kell szabályosan a pályán menni, előzni, védekezni, és még lehetne hosszasan sorolni. Ezzel el lehetne érni véleményem szerint, hogy a nagy bajnokságok tényleg csak a szoros versenyekről szóljanak, és nem pedig az óvás topikokról. Mindemellett ez a licensz-rendszer bizonyos emberek számára figyelmeztető szándékú is lehet, mert így mindenki kétszer meggondolja, hogy csináljon-e meggondolatlan és felesleges manővert, hiszen a licensz miatt lekövethető lenne úgymond a versenyző "előélete", azaz korábbi bajnokságai során mely ligákban milyen galibákat csinált, mennyire volt gond vele.

Ez a fenti dolog még erősen csak elméleti szinten mocorog a fejemben, konkrét megvalósítási módozatot még én se tudtam ez idáig kitalálni, így ezt amolyan gondolatébresztő jelleggel írtam le, s osztom meg Veletek - mert úgy gondolom, ez már építő jellegű lehet, ha sikerül jól kidolgozni a későbbiekben.

És akkor egy kicsit vissza a videóhoz, és az utánpótlás képzéshez...Emlékszem, hogy annak idején, amikor komolyabban elkezdtem szimulátorozni, mennyire nehéz dolgom volt, hogy mindent magamtól kellett kitapasztalni, legyen szó akár beállításokról, vagy éppen vezetéstechnikáról. A jövőben tervezem, hogy az elmúlt 7 év során szerzett tapasztalatomat megpróbálom a nagyvilággal megosztani; és remélem, hogy ezzel a közösség új tagjait ezzel hozzátudom segíteni a tanuláshoz. Nem titkolt célom, hogy a szervezett publikus szervereken is legyen legalább akkora rend és fair play, mint egy ligafutamon. Én ennek szellemében szeretném majd átadni tudásom legjavát.

Utólag is elnézést kérek mindenkitől, hogy megint ennyire hosszúra húzódott a mondandóm, de úgy éreztem, hogy szükséges, ha ismét leírom az ok-okozatokat, mert így teljes a történet.

Zárásként szeretnék megosztani egy videót, amolyan motivációs jelleggel, hogy miért is ülök le időről-időre a szimulátor elé.


Találkozunk a versenypályán!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése